4Buildings 2019

  • WEŹ UDZIAŁ

    DZIEŃ BRANŻOWY

    15 listopada 2019

    Zapraszamy osoby zawodowo związane z branżą architektoniczno-budowlaną ZAREJESTRUJ SIĘ

    DNI OTWARTE

    16-17 listopada 2019

    Dla wszystkich zainteresowanych technologiami w budownictwie BILETY WKRÓTCE

Tam, gdzie było to możliwe, przejście na odnawialną energię zostało zrealizowane poprzez wykorzystanie zasobów technologicznych lokalnych rynków. W efekcie 38 proc. energii elektrycznej dostarczono w ramach umów typu Power Purchase Agreements (PPA), czyli współpracy z lokalnymi dostawcami oraz przy wykorzystaniu taryf zielonej energii elektrycznej. W regionach, w których nie było to możliwe, firma Unilever zakupiła Certyfikaty Energii Odnawialnej (REC), które nadawane są producentom energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł.

- Gratulacje dla Unilevera - osiągnięcie 100 proc. odnawialnej energii elektrycznej na pięciu kontynentach oznacza, że firma szybko osiąga swój cel RE100, którym jest stanie się biznesem „neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla” do 2030 roku. Poprzez członkostwo w RE100 globalne firmy, takie jak Unilever, podkreślają swoje długoterminowe zaangażowanie i tym samym pomagają w rozwijaniu popytu na tych rynkach, na których dostęp do odnawialnych źródeł energii jest wciąż utrudniony. Firmy szukają możliwości pozyskiwania odnawialnej energii elektrycznej lokalnie i w przystępnej cenie – oraz chcą tego już teraz – podkreśla Sam Kimmins, przewodniczący RE100 Grupy Klimatycznej.

Ogłoszenie transformacji odbywa się tuż przed Szczytem Klimatycznym ONZ w Nowym Jorku, w którym będą uczestniczyć przedstawiciele firmy. Unilever dołączył do liderów państw i biznesu, opowiadających się za ograniczeniem globalnego wzrostu temperatury do 1,5 °C zgodnie
z Porozumieniem Paryskim.

Znaczący wkład w realizację celów ma także inwestycja firmy Unilever w programy na rzecz efektywności energetycznej, która doprowadziła do zmniejszenia całkowitego zużycia energii o 28 proc. oraz zmniejszenia o połowę emisji dwutlenku węgla na tonę produkcji od 2008 r., jak również wprowadzenia wytwarzania energii słonecznej na miejscu. Już dziś instalacje fotowoltaiczne zasilają oddziały Unilever w 18 państwach. Co najważniejsze, cała transformacja energetyczna firmy odbyła się bez żadnych kosztów netto. Za pomocą mechanizmów takich jak umowy PPA Unilever wygenerował oszczędności, które wyrównały dodatkowe opłaty związane ze zmianami.

- Zagrożenie klimatyczne jest obecnie jednym z najważniejszych stojących przez nami wyzwań. Nasz zespół ciężko pracował, aby zapewnić kontrakty na energię odnawialną dla naszych zakładów na pięciu kontynentach, przyspieszając realizację celów w zakresie 100 proc. energii odnawialnej – zaznacza Marc Engel, dyrektor ds. łańcucha dostaw. - Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia, ale mamy nadzieję, że nasze osiągnięcia zainspirują innych do działań oraz udowodnią, że zwalczenie kryzysu klimatycznego i utrzymanie globalnego ocieplenia na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza jest możliwe. Dla firmy Unilever odnawialne znaczy wykonalne.